logo

W piątek przed Wigilią BĘDZIE WIELKI FINAŁ. O 19.00 !!!

Ostatni koncert VII Festiwalu Cichej Muzyki będzie jak cały tegoroczny cykl – NIECO ZWARIOWANY. Kalendarz w tym roku jest bezlitosny i oczywisty. JEŚLI FINAŁ to W PIĄTEK i o 19-TEJ. Będziemy dziękować sponsorom i przyjaciołom. I słuchać muzyki.

 

Jazzowy Jarek Kostka Quartet z Poznania specjalizuje się korzystaniu z klasycznych inspiracji, zaś lider zespołu jako organista grający muzykę baroku jest poniekąd na Bacha skazany. Podczas Wielkiego Finału VII Festiwalu Cichej Muzyki usłyszymy także muzykę Bacha interpretowaną przez świetny toruński chór ASTROLABIUM pod batutą Kingi Litowskiej, który to zespół jest marką samą w sobie. Koegzystencja obydwu zespołów nie będzie więc przypadkowa, a pożegnanie VII edycji festiwalu z pewnością nie obejdzie się bez kolęd.

Wielki Finał VII Festiwalu Cichej Muzyki Towarzystwa Bachowskiego

Repertuar: Jan Sebastian Bach, kolędy i nie tylko

 

 

Wykonawcy: Jarek Kostka Quartet, chór ASTROLABIUM.

 

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: piątek, 22 grudnia 2017, godz. 19ta

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu.

Wstęp wolny

♦ JAREK KOSTKA QUARTET w składzie:

Jarek Kostka – fortepian

Jan Adamczewski – saksofony

Piotr „Max” Wiśniewski – kontrabas

Waldemar Franczyk – perkusja

zmierzył się z materiałem muzycznym lipskiego „giganta”.  Stworzył muzykę na pograniczu jazzu i klasyki. Dla lidera JKQ Bach to po prostu Jazz! Motoryka, snucie motywiczne, wariacyjność, wymienność faktur instrumentalnych to elementy podobne dla obu sfer. Jarosław Kostka nie zmienia tak jak większość jazzmanów oryginału dzieł bachowskich. Trzyma się zapisu, eksperymentuje natomiast z artykulacja i z time’ingiem. Brzmienie kwartetu z saksofonem tenorowym – królem saksofonów, jest bardzo jazzowe.

W koncercie usłyszymy parafrazy – bo tak trzeba by poprawnie nazwać wymienione m. in. utwory:

  • „Jesu bleibet meine Freude” z kantaty 147
  • „Wachet auf” z kantaty 140
  • „Bouree” e – moll z suity lutniowej
  • inwencja dwugłosowa Bb
  • Preludium i fuga c- moll z I tomu „Das Wohltemperiete Klavier”,
  • Toccata i fuga d – moll

 

ASTROLABIUM pod batutą KINGI LITOWSKIEJ – http://chorastrolabium.pl/