logo

Nie do podrobienia. Trio BASTARDA w akcji.

Opublikowane 11.06.2019 r.

Marek Krupecki sfotografował muzyków i muzykę.

19 maja 2019 w Sali Mieszczańskiej usłyszeliśmy i… zobaczyliśmy niezwykłe zjawisko artystyczne.

 

 раскрутка сайтов цена в ростове на донусинуслифтингadordsкдиникаdostoevsky war and peacecatdog.xyz

9 czerwca – BACH en trio

Opublikowane 31.05.2019 r.

W niedzielę, 9 czerwca, Towarzystwo Bachowskie zaprasza do wysłuchania dzieł swojego patrona w wykonaniu tria, prowadzonego przez wybitnego znawcę i wykonawcę dawnej muzyki protestanckiej, Marka Pilcha.

 

Sonata to forma muzyczna, która pojawiła się jako instrumentalna odpowiedź na utwór wokalny – kantatę. Z czasem wykształciła się w osobną formę, na jeden lub więcej instrumentów. Jej popularną postacią stała się sonata a tre (wł.), sonata triowa na dwa instrumenty solowe i basso continuo. Sonaty triowe były też pisane na organy (2 manuały i pedał). Przykładem może być 6 triowych sonat organowych, przypisywanych J.S. Bachowi (przynajmniej niektóre z nich są adaptacją sonat triowych na różne składy innych autorów).

 

Tytuł: Bach en trio

Wykonawcy: Izabela Kozak – skrzypce, Marta Korbel – skrzypce, Marek Pilch – klawesyn

Repertuar: sonaty triowe J. S. Bacha

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: niedziela, 9 czerwca 2019, godz. 17.00

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny

 

Program koncertu

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

 

Sonata na skrzypce i klawesyn obligato E-dur BWV 1016

(Adagio, Allegro, Adagio ma non tanto, Allegro)

Sinfonie trzygłosowe na klawesyn solo:

h-moll, G-dur, e-moll, c-moll

Sonata na skrzypce i klawesyn obligato c-moll BWV 1017

(Largo, Allegro, Adagio, Allegro)

Sinfonie trzygłosowe na klawesyn solo:

a-moll, D-dur, g-moll, A-dur

Sonata triowa na dwoje skrzypiec i Basso Continuo G-dur BWV 530 (transkrypcja sonaty organowej)

(Allegro, Largo, Allegro)

 

 

Nota biograficzna

Izabela Kozak

W 2010 roku ukończyła z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Krakowie, w klasie skrzypiec mgr Janusza Mrozika. Wielokrotnie brała udział w mistrzowskich kursach muzycznych, takich jak: Międzynarodowe Kursy mistrzowskie im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie, Europejskie Warsztaty Muzyczne w Kołobrzegu, Piła Master Class, IX Festiwal Ensemble im. Księżnej Daisy w Książu.

W 2015 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie adt dr hab. Szymona Krzeszowca. W marcu 2013 roku zdobyła II nagrodę oraz nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego na IX Uczelnianym Konkursie skrzypcowym „Witold Lutosławski in Memoriam”.

W latach 2007 – 2014 była koncertmistrzem „Archetti” Orkiestry Kameralnej miasta Jaworzna. W 2014 roku uczestniczyła w miesięcznych warsztatach orkiestrowych i kameralnych „Miami summer music festival”. Odbyła roczny staż artystyczny w klasie skrzypiec dr Jakuba Jakowicza na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Była uczestnikiem 4 edycji programu Akademia Sinfonii Varsovi, wraz z którą brała udział w festiwalu „La Folle Journe” w Nantes i Tokio oraz dwukrotnie odbyła tournée po Chinach i Korei. Ponadto od 2011 roku współpracuje z orkiestrą kameralną Aukso oraz Orkiestrą Muzyki Nowej. 

We wrześniu 2015 roku rozpoczęła pracę jako muzyk kameralista w Śląskiej Orkiestrze Kameralnej. W ubiegłym roku podjęła studia magisterskie w klasie skrzypiec barokowych dr Martyny Pastuszki co już zaowocowało współpracą z {oh!} Orkiestrą Historyczną oraz Wrocławską Orkiestrą Barokową. 

 

Marta Korbel 

urodzona w Tarnowskich Górach. W 2017 roku ukończyła studia magisterskie w klasie skrzypiec Akademii Muzycznej im. K.Szymanowskiego w Katowicach. W tym samym roku podjęła dalsze studia w klasie skrzypiec barokowych dr Martyny Pastuszki. Obecnie jest prowadzona przez mgra Adama Pastuszkę.

Od 2015 roku jest skrzypaczką w Archetti Orkiestrze Kameralnej Miasta Jaworzna. Współpracuje ze Śląską Orkiestrą Kameralną, grała również w orkiestrach Opery Śląskiej, Filharmonii Opolskiej, Aukso a także OH Orkiestrze Historycznej. Brała udział w projekcie I, Culture Orchestra 2016 jak i również w warsztatach i wykonaniu Johannes Passion wraz z Symphoniker Hamburg. Jest członkiem orkiestry Green Kore – stworzonej dla studentów muzyki dawnej. Uczestniczyła w lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez Zsolta – Tihamer Visontay, Rafała Zambrzyckiego – Payne, Konstantego Andrzeja Kulkę czy Rolanda Baldiniego. W marcu 2019 szkoliła swój warsztat na kursach muzyki francuskiej Academie Versailles w Pradze w klasie Stephanie Pfister.

 

Marek Pilch

Urodzony w Cieszynie. Studiował organy i klawesyn na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz jako stypendysta DAAD w Hochschule für Musik w Trossingen (Niemcy). W 1992 roku uzyskał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Gdańsku, a w 1997 roku był finalistą na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym (NDR) w Hamburgu. W latach 1998 – 2000 prowadził kursy interpretacji muzyki klawesynowej oraz realizacji basso continuo podczas Bohemia Festival w Kostelcu, w Republice Czeskiej. W latach 2000-2005 był organistą kościoła św. Krzysztofa we Wrocławiu. Współpracował z Polsko-Niemieckim Stowarzyszeniem na Rzecz Badań i Utrzymania Śląskich Organów (VEESO) oraz z Internationale Heinrich Schuetz Gesellschaft. W latach 2011-2013 wspólnie z Muzeum Historii Katowic prowadził cykl „Koncerty na zabytkowym fortepianie” poświęcony interpretacjom muzyki fortepianowej i kameralnej wykonywanej na fortepianie Ernsta Irmlera z roku 1860.

Marek Pilch występuje jako solista, kameralista oraz jako muzyk prowadzący projekty. Gra na historycznych instrumentach klawiszowych: organach, klawesynach i fortepianach historycznych. Współpracuje z zespołami muzyki dawnej (m.in. z Capellą Cracoviensis) oraz prowadzi własny zespół „Trio Brillante” wykonując muzykę przełomu klasycyzmu i romantyzmu na własnym fortepianie stołowym z XIX wieku.

Zajmuje się również działalnością naukową. Przedmiotem jego badań są zagadnienia związane z historycznymi praktykami wykonawczymi oraz chorał protestancki. Wynikiem tych zainteresowań są regularne publikacje w postaci artykułów naukowych lub popularnonaukowych, publikowanych głównie w „Notesie Muzycznym” – półroczniku Akademii Muzycznej w Łodzi. Na uwagę zasługuje przygotowanie (wraz z prof. Markiem Toporowskim) i wydanie pierwszej w Polsce publikacji dotyczącej historycznych systemów strojenia (Dawne temperacje. Podstawy akustyczne i praktyczne wykorzystanie, Katowice 2014).

W roku 2017 uzyskał tytuł doktora habilitowanego i objął funkcję kierownika Katedry Klawesynu i Historycznych Praktyk Wykonawczych na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W ramach tej funkcji prowadzi Akademicką Orkiestrę Barokową.оснастка убийца карасяudk.xyzmodern wedding attireоптимизация сайта интернет рекламаst petersburg russia visitRecom

W poszukiwaniu Piotra z Grudziądza – 19 maja 2019

Opublikowane 10.05.2019 r.

W niedzielę, 19 maja, usłyszymy zespół niezwykły – BASTARDA. Niedawno, podczas Festiwalu Muzyki Dawnej im. Piotra z Grudziądza, zagrał materiał ze swojej płyty “Promitat eterno” . Wykonał muzykę będącą interpretacją dzieł patrona festiwalu mieszając tradycję wykonawczą ze współczesnym podejściem. Instrumentarium wyznaczyło brzmienie, które uwypukliło kontemplacyjne walory muzyki Piotra Wilhelmiego z Grudziądza (1392-1480).

Ten muzyczny koncept spotkał się z zasłużenie entuzjastycznym odbiorem i recenzjami. Zagościł w radiowej „Dwójce”.

To oczywiste – nadszedł czas na występ przed publicznością Festiwalu Cichej Muzyki.

 

Tytuł: PAX ETERNA. W poszukiwaniu Piotra z Grudziądza.

 

 

Wykonawcy: BASTARDA, czyli Paweł Szamburski – klarnet, Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela, Michał Górczyński – kontrabas

Repertuar: muzyka Piotra z Grudziądza

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: niedziela, 19 maja 2019, godz. 17.00

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny

 

O Piotrze z Grudziądza: https://culture.pl/pl/tworca/piotr-z-grudziadza

O zespole Bastarda: Muzycy podjęli wątek muzyki średniowiecznej, a konkretnie pieśni i motetów Piotra Wilhelmiego z Grudziądza (1392 – ok. 1480) jednego z pierwszych kompozytorów tworzących na terenach Polski oraz Europy Środkowej i Wschodniej. Zespół powołany do życia przez klarnecistę Pawła Szamburskiego oraz wybitnych instrumentalistów – Tomasza Pokrzywińskiego na wiolonczeli oraz Michała Górczyńskiego na klarnecie kontrabasowym. Muzycy posiłkując się metodą “viola bastarda”, czyli swobodnych skoków między kolejnymi głosami pieśni, improwizując wokół średniowiecznych melodii – osiągnęli własny, oryginalny głos w interpretacji muzyki dawnej.

 

 

Unikalne brzmienie klarnetu kontrabasowego w połączeniu z wiolonczelą nadaje głęboki, medytacyjny charakter utworów oraz mocną podstawę harmoniczną i rytmiczną dla ekspozycji tematów Piotra z Grudziądza. Premiera płytowa debiutanckiego albumu “Promitat eterno” z gościnnym udziałem pianisty Marcina Maseckiego, wydana nakładem oficyny Lado ABC, odbyła się 22 października 2017 roku w Studio Polskiego Radia im. W. Szpilmana. (za: https://fpzg.pl/bastarda/)

 

 

 

 по номеручугунный посудкарповая палатка бупрограммы для накрутки вкrussian power outlet socketstravel guide russia

Tak rozpoczęliśmy IX Festiwal Cichej Muzyki

Opublikowane 08.05.2019 r.

Duet Harp&Chords na inaugurację naszego festiwalu, przyciągnął naszą niezawodną publiczność, za którą się już nieco stęskniliśmy.

Fot. Marek Krupecki

смешные цены митиноанонимайзер вк входасессорыseo церулонные шторы на окнаsochi city

Niech się struny pną do góry • Zaczynamy w SOBOTĘ, 27 IV

Opublikowane 15.04.2019 r.

W sobotę, 27 kwietnia po raz IX-ty zaczynamy nasz Festiwal Cichej Muzyki.

Tego dnia, w Sali Mieszczańskiej Ratusza Staromiejskiego, o godzinie 17tej przywita nas muzyczne rodzeństwo, Julia i Stanisław Łopuszyńscy, które na strunach harfy i klawesynu obdarzy nas swoim pomysłem na cichą muzykę.

 

Pod względem metody uzyskiwania brzmienia klawesyn jest spokrewniony z harfą, albowiem w obu instrumentach w celu wydobycia dźwięku struny są szarpane. O ile jednak w harfie czynią to palce muzyka, o tyle w klawesynie pobudzenie struny odbywa się pośrednio. Klawesyn jest instrumentem klawiszowym – siła nacisku palca na klawisz jest przekazywany odpowiednim mechanizmem do swego rodzaju „pazurka” zrobionego z końcówki ptasiego pióra – czyli piórka. Piórko szarpie strunę i w ten sposób powstaje cichy, eteryczny dźwięk… Zastosowanie klawiatury sprawiło, że klawesyn jest jeszcze sprawniejszy od harfy: można na nim grać akordy i rozbudowane ozdobniki.”

(dr hab. Maciej Jabłoński, AM w Krakowie)

 

Sursum chordae!

 

 

Wykonawcy: Julia Łopuszyńska – harfa, Stanisław Łopuszyński – klawesyn

Repertuar: C.Ph.E. Bach, William Croft, Domenico Scarlatti, W.F. Bach, F. Poulenc, J.S. Bach, Franz Schubert, S. i J. Łopuszyńscy

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: sobota, 27 kwietnia 2019 r., godz. 17.00

Wstęp wolny

 

Notka biograficzna

 

Julia Łopuszyńska urodziła się w Warszawie w 1995 roku. W wieku 6 lat rozpoczęła edukację muzyczną na skrzypcach, harfie i fortepianie, a przez pierwsze 12 lat swojej edukacji muzycznej była prowadzona przez wybitną polską harfistkę prof. Annę Sikorzak-Olek. W 2014 roku Julia rozpoczęła naukę na Akademii Muzycznej w Katowicach u prof. Helgi Storck. Studiowała na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a aktualnie pobiera nauki w Zurcher Hochschule der Kunst u prof. Sary O’brien.

Julia jest stypendystką Młodej Polski przyznawanej przez MDKiN oraz Stypendium Start2star fundacji Lesława Pagi w Warszawie.

Jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych konkursów solowych oraz kameralnych (m.in. Włochy, Polska, Ukraina, Niemcy, Słowenia, Czechy).

W 2010 roku została zaproszona do zagrania Koncertu Haendla z Kameralną Orkiestrą Amadeus w Poznaniu, a w 2014 roku była półfinalistką programu “Młody Muzyk Roku”. Wykonała również Danse Sacre i Profane C. Debussy’ego z Munich Chamber Orchestra, Introduction et Allegro Ravela w NOSPR  w Katowicach czy wraz z zespołem harfowym występowała w Bonn, Chichester psalms Leonarda Bersteina na 22. Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie czy koncerty dla Stichting Cultuur De Dijken w Holandii.

Jako harfistka współpracowała z NOSPR w Katowicach, Filharmonia Narodowa w Warszawie, AUKSO Tychy, Orkiestrą Symfoniczną Nowego Orleanu w Schleswig-Holstein Music Festival (2016 i 2018), 7. Festiwal Muzyki Nowej w NOSPR 2017, Tiroler Festspiele in Erl / Austria 2018 czy ER-CIEN-TIEL.

Julia Łopuszyńska została zaproszona do udziału w World Harp Congress w Amsterdamie (2008) i w Hongkongu (2017). Ponadto tworzy razem ze swoim bratem – Stanisławem Łopuszyńskim (klawesyn) – Harp&Chords Duo.

Stanisław Łopuszyński urodził się w Lille we Francji w 1993 r. Ukończył szkołę muzyczną II stopnia ZPSM nr 1. w Warszawie w klasie klawesynu i fortepianu, a obecnie jest w trakcie kończenia studiów magisterskich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie kształci się w klasie klawesynu prof. Lilianny Stawarz. Stanisław jest utalentowanym młodym muzykiem. Pracował z wieloma wybitnymi polskimi i zagranicznymi artystami czego wynikiem są nagrody na konkursach takich jak:

– II miejsce – Concorso Internacionale di Esecuzione e Composisione Musicale in Castellana Grotte, Włochy (2012)

– II miejsce – I Ogólnopolski Konkurs Klawesynowy im. Mariana Sawy, Warszawa, Polska (2015)

– I miejsce – VI International Competition Duets with Harp Cieszyn, Polska (2015)

– I miejsce – II Wanda Landowska Concorso Internazionale di Clavicembalo w Ruvo di Puglia, Włochy (2015)

– Grand Prix w kategorii Soloists, I miejsce w kategorii Duets – International Music Competition and Festival for Soloists and Chamber Groups „SVIREL”, Nova Gorica, Słowenia (2016)

– III miejsce – V Akademicki Konkurs Klawesynowy, Poznań, Polska (2017)

Od 2012 roku współtworzy duet ze swoją siostrą Julią Łopuszyńską „Harp&Chords”, z którym prowadzi ożywioną działalność koncertową w Polsce i w Europie.

W czasie swej rozwijającej się kariery zagrał ponad 250 koncertów z różnorodnym repertuarem. Stanisław wykonuje muzykę renesansu, baroku, klasycyzmu, romantyzmu, impresjonizmu, muzykę współczesną, piosenkę aktorską, poezję śpiewaną i jazz.

W listopadzie 2017 roku zagrał wymagający Jazz Concerto (1965) Josepha Horovitza na klawesyn, perkusję i orkiestrę smyczkową, którego wykonanie spotkało się z bardzo dobrymi opiniami publiczności. Artysta specjalizuje się także w improwizacji fortepianowej i klawesynowej oraz aranżacji utworów, a od 2017 roku występuje w jednym z najlepszych teatrów improwizowanych w Polsce – BCA Flash – Teatr Improv.

Stanisław ukończył podyplomowe studia menedżerskie „Menedżer Muzyki” na UMFC, a w latach 2014-2016 był koordynatorem Juwenaliów Artystycznych. Pracował przy tworzeniu Ogólnopolskiego Festiwalu Mikstury Kultury (2016-2018), który ma na celu zintegrować wszystkie środowiska artystyczne, a w 2019 roku współorganizował polską edycję międzynarodowego festiwalu „Bach in the Subways”. Organizuje również wiele koncertów popularyzując muzykę klawesynową w Polsce.

 

 сайт odnoklassniki.ruсивейдаexpedition37кисточки для макияжа наборfr.sunnicwinter in st petersburg russia