logo

IX festiwal ostatni raz – FOTORELACJA Marka Krupeckiego

Opublikowane 17.01.2020 r.

Dwa dni przed Wigilią podziękowaliśmy publiczności i szczodrym sponsorom za festiwalowy rok 2019. Zagrał świetny duet: Dorota Zimna i Michael Schmidt – Casdorff, którego muzykalność i swadę bez trudu usłyszymy oglądając zdjęcia pana Marka Krupeckiego.

22 grudnia nieubłaganie WIELKI to będzie FINAŁ

Opublikowane 08.12.2019 r.

Ostatni koncert festiwalu Towarzystwa Bachowskiego będzie stał pod znakiem kameralnej muzyki barokowej, która licznych i wiernych słuchaczy „cichej” muzyki wprowadzi w nastrój zbliżających się świąt. Nie obejdzie się bez podsumowań i podziękowań dla licznych przyjaciół Festiwalu, ale jak zwykle najważniejsza będzie muzyka w wykonaniu świetnych instrumentalistów. Dorota Zimna i Michael Schmidt – Casdorff współpracują nie tylko jako wykładowcy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, ale prowadzą także Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej w Warszawie pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Wielki Finał IX Festiwalu Cichej Muzyki

 

 

Wykonawcy:

Michael Schmidt – Casdorff – flet traverso

Dorota Zimna – klawesyn

W programie utwory kompozytorów:

Carl Philipp Emanuel Bach

Jacob Friedrich Kleinknecht

Louis-Antoine Dornel

George Philipp Telemann

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: niedziela, 22 grudnia 2019

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny

Informacje o wykonawcach:

Dorota Zimna, doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka (2015). Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie klawesynu prof. dr hab. Urszuli Bartkiewicz (dyplom z wyróżnieniem) i Podyplomowych Studiów Instrumentalistyki w tej samej uczelni. Od 2005 jest wykładowcą (obecnie na stanowisku adiunkta) w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
Uczestniczyła w klawesynowych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Christine Schornsheim, Nicolasa Parle’a, Marka Krolla oraz w kursach dla zespołów muzyki dawnej.
W latach 2004-2005 była koordynatorem projektu naukowo-badawczego Zapomniane dziedzictwo, mającego na celu digitalizację i rekonstrukcję zapomnianych dzieł znajdujących się  polskich archiwach kościelnych. W 2008 uczestniczyła w pracach nad publikacją nutową „Polska muzyka klawiszowa”. W 2016 roku ukazała się książka jej autorstwa pt. „Wariantywność obsady w twórczości instrumentalnej François Couperina. Obsada a brzmienie utworu” wraz z płytą „François Couperin – compositeur royal”.
Była wykładowcą oraz członkiem biura organizacyjnego dziesięciu edycji Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie oraz pięciu edycji Dni Muzyki Dawnej w Bydgoszczy. Jest współzałożycielką oraz członkiem zarządu Stowarzyszenia Akademia Muzyki Dawnej.
Występuje jako solistka i kameralistka. Brała udział w koncertach w Polsce, Niemczech, Włoszech, Belgii i na Ukrainie. Od 2009 koncertuje z zespołem Laboratoire de la Musique, z którym zdobyła III Nagrodę w V Międzynarodowym Konkursie im. Maurizio Pratoli w L’Aquila (Włochy 2015), I Nagrodę w konkursie odbywającym się podczas XII Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy (2011) oraz II nagrodę i Nagrodę Publiczności w XI Międzynarodowym Konkursie im. Biagio Mariniego w Neuburgu nad Dunajem (Niemcy 2010). Współpracuje z kilkoma orkiestrami, w tym regularnie z orkiestrą kameralną Filharmonii Pomorskiej – Capellą Bydgostiensis.

 

Michael Schmidt-Casdorff – flet / flet traverso ​(Essen, Bydgoszcz)

Studiował flet współczesny oraz flet traverso w klasie Konrada Hüntelera w Hochschule für Musik w Detmold (wydział w Münster). Jest pierwszym flecistą Orkiestry XVIII Wieku Fransa Brüggena, BalthasarNeumannEnsemble pod dyr. Thomasa Hengelbrocka oraz Neue Düsseldorfer Hofmusik. Był wielokrotnie zapraszany przez Alice i Nikolausa Harnoncourt do realizacji projektów z Concentus Musicus Wien. Jest wykładowcą kursów mistrzowskich w zakresie gry na flecie traverso oraz wykonawstwa muzyki kameralnej (m.in. w Bazylei, Warszawie, Karlsruhe, Salzburgu, Düsseldorfie, Neuburgu nad Dunajem). W latach 2003-2008 prowadził klasę fletu traverso w Hochschule für Musik und Theater München. Obecnie jest wykładowcą Folkwang Universität der Künste Essen. Od 2009 roku prowadzi klasę fletu traverso w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Opracował program oraz był jurorem Ogólnopolskich Przesłuchań CEA Uczniów Klas Instrumentów Historycznych.

Tłumnie na naszej Champs-Elysées – FOTORELACJA Marka Krupeckiego

Opublikowane 25.11.2019 r.

Efektowny, zróżnicowany i zagrany z werwą repertuar. Pełna widownia + dostawki. Czegóż chcieć więcej?

Dziękujemy Państwu za wspólne słuchanie.

Francja na wyciągnięcie ręki – FOTORELACJA Marka Krupeckiego

Opublikowane 16.11.2019 r.

W październiku wystarczyło nieco wyobraźni, aby poczuć się uczestnikiem balu na francuskim dworze. Uwiecznił: Marek Krupecki

Gomółka i reszta świata • FOTORELACJA Marka Krupeckiego

Opublikowane 07.11.2019 r.

To było 22 września 2019.

Piękny koncert, kunszt wykonawców i skupienie widowni.

Zdjęcia pana Marka Krupeckiego.