logo

Francja zatańczy w październiku

Opublikowane 04.10.2019 r.

W październiku Festiwal Cichej Muzyki „zawędruje” na dawne dwory francuskie, gdzie bawiono się w takt muzyki tworzonej przez tamtejszych kompozytorów.

Balet Dworski Cracovia Danza z akompaniamentem Anny Urszuli Kucharskiej na klawesynie wykona – oczywiście w strojach z epoki – tańce barokowe do muzyki francuskiej. Formy taneczne były szczególnie bliskie ówczesnego stylowi francuskiego muzykowania. Klawesyn zaś stał się symbolem kunsztu baroku znad Loary. Muzyka tamtych czasów podkreślała przepych i chwałę królewskiego dworu francuskich Ludwików. Zawierała piękno, energię, mieniła się nastrojami i ozdobnikami. Na koncercie Towarzystwa Bachowskiego usłyszymy i „zobaczymy” muzykę oryginalną, a także skomponowaną przez Annę Urszulę Kucharską na wzór francuskiej muzyki dawnej.

Oto Francja. Między szaleństwem a nagrobkiem.

 

 

Anna Urszula Kucharska – klawesyn

 

 

Balet Dworski „Cracovia Danza” (fot. Krzysztof Kalinowski):

Romana Agnel – taniec

Dariusz Brojek – taniec

 

W programie utwory: Jean-Henri D’ANGLEBERTA (1629 -1691) François COUPERINA (1668-1733) oraz kompozycje Anny Urszuli Kucharskiej inspirowane muzyką francuską.

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: 20 października 2019, godz. 17:00

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny

 

Program:

 

Anna Urszula KUCHARSKA

Fantazja niemenzurowana „Stay alive” (2014)

François COUPERIN (1668-1733)

Pièces de Clavecin, Neuviême Ordre (1717)

Les Charmes

Pièces de Clavecin, Cinquiême Ordre (1713)

La Tendre Fanchon

Les Ondes/ Odyny lub Fale

***

François COUPERIN (1668-1733)

L’art de toucher le clavecin (1716)

Septième Prélude

Pièces de Clavecin, Sixiême Ordre (1717)

Les Baricades Mistérieuses

Louis COUPERIN (1626-1661)

Tombeau de Mr de Blancrocher par Mr. Couperin (Bauyn manuscript, Rés. Vm7 674–675)

Jean-Henri D’ANGLEBERT (1629 -1691)

Pièces de clavecin, Paryż, 1689

Wariacje na temat Folii/ Variations sur les Folies d`Espagne

Tombeau dla pana Chambonnières / Tombeau de Monsieur Chambonnières

***

Anna Urszula KUCHARSKA

Fantazja niemenzurowana na „La cathédrale engloutie”(2018)

Jean-Henri D’ANGLEBERTA (1629 -1691)

Pièces de clavecin, Paryż, 1689

Air d`Apollon (J.B. Lully, Triomphe de l`Amour, 1681)

François COUPERIN (1668-1733)

L’art de toucher le clavecin (1716)

Premier Prélude

Pièces de Clavecin, Onziême Ordre (1717)

Les Fastes de la grande, et Anciénne–Mxnxstrxndxsx/ Wspaniałość wielkiej i starożytnej Mxnxstrxndxsx

­—Premier Acte: Les Notables, et Jurés–Mxnxstrxndxurs/ Notable I wyzwoleni mistrzowie

—Second Acte: les Viéleux, et les Gueux/ Lirnicy i żebracy

—Troisiéme Acte: Les Jongleurs, Sauteurs; et Saltinbanques: avec les Ours, et les Singes/ Żonglerzy, linoskoczkowie i akrobaci z ich niedźwiedziami i małpami

—Quatriéme Acte: Les Invalides : ou gens Estropiés au Service de la grande—Mxnxstrxndxsx/ Inwalidzi w służbie wielkiej Mxnxstrxndxsx

—Cinquiéme Acte: Desordre, et déroute de toute la troupe: Causés par les Yvrognes, les Singes, et les Ours/ Zamieszanie i ucieczka całej trupy spowodowane przez pijaków, małpy i niedźwiedzie

Jean-Henri D’ANGLEBERT (1629 -1691)

Pièces de clavecin, Paryż, 1689

Chaconne de Phaeton (J.B. Lully, Phaeton, 1683)

Artyści:

 

Anna Urszula Kucharska – klawesynistka, doktor sztuki muzycznej – specjalizuje się w Wykonawstwie Historycznie Poinformowanym (HIP). Ukończyła londyńską Guildhall School of Music and Drama (2003-2006, studia podyplomowe pod kierunkiem Nicholasa Parle`a) i warszawski Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, UMFC (1998-2003, klawesyn pod kierunkiem Leszka Kędrackiego).
W czerwcu 2012 otrzymała stopień doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka (przyznany przez UMFC).
Jej pasja do klawesynu i Wykonawstwa Historycznie Poinformowanego inspirowana była przez udział w wydarzeniach muzyczno-edukacyjnych takich jak: Letnia Akademia Muzyki Dawnej w Wilanowie (1999, 2001, 2002), EU Baroque Orchestra Course (Unhost 2004), Young Handel at the Keyboard (Londyn 2004), gdzie uczestniczyła w kursach mistrzowskich gry solowej i basso continuo prowadzonych przez Christophera Hogwooda, Larsa Ulirka Mortensena, Petera Holmana, Agatę Sapiecha, Liliannę Stawarz, Władysława Kłosiewicza, Simone`a Standage.
Klawesynistka prowadzi działalności koncertową od 2002. Występowała jako solistka i kameralistka w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Włoszech. Obok wykonań Wariacji Goldbergowskich, udziału w Couperin Series i innych projektach organizowanych przez British Harpsichord Society, artystka szczególnym sentymentem darzy kompozycje J. J. Frobergera, muzyki francuskiej i angielskiej XVII wieku. Realizowała partie basso continuo w zróżnicowanych stylistycznie dziełach oratoryjnych i operowych: m.in. Judgment of Paris J. Ecclesa, Golia Abbattuto A. Melaniego, La buona figliola N. Picciniego, Wielkiej Mszy h-moll J. S. Bacha, Sosarme J. F. Haendla. Jest także autorką spektakli z muzyką dawną (m. in. „Musica Humana”, „Concerto delle Done”, „W służbie Jej Królewskiej Mości”, „Tombeau i Lamentacja”, „Wojownicy, dyplomaci i tancerze”, „W domu pana de la Fontaine`a”). Była kierownikiem muzycznym i autorem scenariusza adaptacji scenicznej pierwszej polskiej realizacji opery San Ignacio, unikalnego dzieła baroku jezuickiego.
Od 2006 roku artystka podejmuje regularną działalność pedagogiczną. W latach 2006-2008 prowadziła zajęcia klawesynu dodatkowego na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku (UMFC), od września 2006 roku jest pracownikiem ZPOSM nr 3 im. G. Bacewicz (Warszawa), gdzie prowadzi zajęcia klawesynu, basso continuo, zespołu kameralnego oraz prelekcje na temat zagadnień wykonawczych muzyki dawnej. Od 2016 r. współpracuje również ze ZSM im. J. J. Paderewskiego w Białymstoku.

Romana Agneltancerka, choreograf, pedagog tańca, historyk sztuki; założycielka jedynego w Polsce profesjonalnego Baletu Dworskiego Cracovia Danza (dawniej „Ardente Sole”) – Miejskiej Instytucji Kultury w Krakowie, której jest Dyrektorem Naczelnym i Artystycznym.
Absolwentka Społecznej Szkoły Baletowej w Krakowie (klasa prof. M. Mirockiej). Ukończyła historię sztuki na Uniwersytecie Paryskim (Sorbona). We Francji poznała tańce różnych narodów, a także zdobyła specjalizacje w zakresie tańców charakterystycznych oraz historycznych („Le Ballet Légendaire d’Ile de France”, „Le Bal Paré” , VII Konserwatorium w Paryżu, „Thěâtre Baroque de France”). Jest również tancerką klasycznego tańca indyjskiego Bharata Natyam, którego uczyła się u Smt. M. K. Saroja w Madrasie. Współpracowała z wybitnymi osobowościami świata baletu, teatru i muzyki, opracowując choreografie do oper barokowych, klasycznych i staropolskich prezentowanych na scenach w kraju i za granicą. Jest autorką choreografii i ruchu scenicznego do spektakli prezentowanych w wielu teatrach (m.in. Teatr im. J. Słowackiego, Teatr STU, Teatr Ludowy, Teatr „Groteska” w Krakowie; Teatr Nowy im. K. Dejmka w Łodzi; Teatr Rampa w Warszawie) oraz w Operach i Teatrach Muzycznych (m.in. w Theatre Atelier Lyrique w Tourcoimg, Theatre Champs Elysées w Paryżu – Francja; Teatr Konserwatorium w Oberlin – USA; Concertgebouw w Amsterdamie – Holandia; Opera Margrabiów w Bayreuth – Niemcy; Teatr „Pod Palmovkou” w Pradze – Czechy; Warszawska Opera Kameralna, Opera Krakowska – Polska). Artystka współpracowała w wybitnymi muzykami i dyrygentami (E. Stefańską, U. Bartkiewicz, M. Pomianowską, K. Baumannem, T. Karolakiem, Wł. Kłosiewiczem, V. de Kortem, J. – C. Makgoir’em, J. Ter Lindenem, S. Stadlerem, S. Standag’em, K. Weissem) oraz reżyserami (J. Stokalską, L. Adamikiem, A. Carré, K. Dejmkiem, Wł. Nurkowskim, J. Polewką, R. Perytem, A. Weltschkiem, G. Wiśniewskim, K. Zanussim). Romana Agnel jest twórcą większości choreografii do spektakli Baletu Dworskiego Cracovia Danza oraz pomysłodawczynią i Dyrektorem Artystycznym Festiwalu Tańców Dworskich „Cracovia Danza”, który rokrocznie odbywa się na przełomie lipca i sierpnia w Krakowie. Ponadto prowadzi regularne zajęcia z tańców historycznych na Akademii Muzycznej w Krakowie oraz na UMFC – fila w Białymstoku, a także liczne kursy i wykłady w swoich specjalizacjach. Od lat promuje w kraju i za granicą klasyczny taniec indyjski Bharatha Natyam, będąc jednocześnie ambasadorem polskiego i europejskiego tańca w Indiach.
Romana Agnel jest także autorką kilku publikacji dotyczących zagadnień tańca historycznego.
Artystka jest laureatką II Nagrody na paryskim konkursie „La scéne Française” w technice tańca charakterystycznego oraz Nagrody im. Zofii Rayzacher na IX Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie. W 2009 r. została wyróżniona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaczeniem „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz Medalem Komisji Edukacji Narodowej przez Małopolskiego Kuratora Oświaty. W 2010 r. odebrała odznaczenie – przyznawane przez Prezydenta Miasta Krakowa – „Honoris Gratia” – zasłużeni dla Miasta Krakowa i jego Mieszkańców. W 2014 r. została uhonorowana Srebrnym Krzyżem Zasługi przyznawanym przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej oraz najwyższym odznaczeniem rządu francuskiego – Orderem Legii Honorowej. Została też odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi Gloria Artis oraz Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

 

Dariusz Brojek tancerz, korepetytor baletu. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Gdańsku (klasa U. Azimowa). Doświadczenia w zakresie tańca klasycznego zdobywał w zespołach baletowych oper Bałtyckiej oraz Dolnośląskiej. Umiejętności w zakresie techniki tańca dawnego doskonalił pod okiem Romany Agnel, a także podczas wielu warsztatów prowadzonych przez mistrzów z Francji i Włoch. Wraz z zespołem bierze udział w licznych koncertach i spektaklach w kraju i zagranicą. Współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, Teatrem im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie, Teatrem Polskim w Bielsku-Białej, Teatrem Syrena w Londynie, a także z młodzieżowymi zespołami muzyki i tańca dawnego w Polsce. W 2012 roku ukończył kwalifikacyjny kurs instruktorski w zakresie tańca jazzowego.  Odznaczony Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

22 września Mikołaj Gomółka. I inni.

Opublikowane 03.09.2019 r.

     Jesienną edycję IX Festiwalu Cichej Muzyki rozpocznie Zespół Wokalny Chóru Polskiego Radia, który zaprezentuje muzykę renesansu, także polskiego. Bywalcy festiwalu mogą liczyć nie tylko na duchowość i skupienie, ale także na melodyjność i urodę tej muzyki. Przekonają się, że ówczesna muzyka religijna i świecka nadal potrafi uwieść słuchacza. A przede wszystkim, poznają kunszt polskich kompozytorów tworzących w tej epoce.

•   

Wikipedia o Mikołaju Gomółce:

     „Jego najbardziej znane, wydrukowane za życia i jedyne zachowane do dziś dzieło to „Melodie na psałterz polski” (oryginalnie: „Melodiæ ná psalterz polski, przez Mikoláiá Gomólke vczynioné”; wydane w drukarni Łazarza Andrysowicza w Krakowie w 1580), skomponowane do poetyckiego tłumaczenia psalmów biblijnych, wykonanego przez Jana Kochanowskiego; poeta poprosił Gomółkę o dokomponowanie do jego Psałterza Dawidowego muzyki, a ten przyniósł gotowe dzieło ledwie kilka miesięcy później. Melodie zawierają 150 krótkich utworów utrzymanych w układzie czterogłosowym, w technice nota contra notam. Posiłkując się rytmiczną siłą akcentową kompozytor zachował niezwykłą wierność akcentacji języka polskiego.Melodie są wyjątkowe w muzyce europejskiej z dwóch względów:

Wyjątkowa prostota wykonawcza (nota contra notam, budowa zwrotkowa, melodie poszczególnych głosów utrzymane w średnim rejestrze), była zamierzeniem, o którym sam kompozytor pisze w przedmowie:

Są łacniuchno uczynione
Prostakom nie zatrudnione
Nie dla Włochów, dla Polaków
Dla naszych, prostych domaków.

Mimo prostoty, pieśni nie są schematyczne – wiele z nich wykazuje wpływy różnorodnych tańców obcych i polskich (pawany, galiardy i in.), przy czym – co jest zupełną nowością w tym czasie – każda stara się oddać wiernie charakter tekstu.”

 

Dlatego Gomółkę czynimy centralną postacią muzyki, którą wkrótce usłyszymy w wykonaniu członków Chóru Polskiego Radia.

 

Gomółka i reszta świata

Termin: niedziela 22 września 2019 r. godz. 17:00

Repertuar:
Mikołaj Gomółka – psalmy (wybór)
Mikołaj Zieleński
Mikołaj z Krakowa
Wacław z Szamotuł
Grzegorz Gerwazy Gorczycki
Orlando di Lasso
Josquin Des Prez
Giovanni Pierluigi da Palestrina
Thomas Morley
Tomás Luis da Victoria
Wykonawcy:
Zespół Wokalny Chóru Polskiego Radia w składzie: Liliana Pociecha – sopran, Dobromiła Lebiecka – alt, Paweł Fundament – tenor, Piotr Brajner – bas

Słowo: Jakub Burzyński

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny

 

Informacje o wykonawcach:

 


Liliana Pociecha ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski Krakowskiej Akademii Muzycznej. Od roku 2004 związana z Chórem Polskiego Radia. W latach 2005-2008 współpracowała z Krakowską Operą Kameralną, a 2011-2013 z Capellą Cracoviensis, z którą w 2012r. miała okazję wziąć udział w performansie muzycznym „Bar.okowa uczta” w reżyserii C. Tomaszewskiego; a także z zespołem Arte Dei Suonatori, z którym w 2016 r. wykonała cykl koncertów w krajach nadbałtyckich (Szwecja, Dania, Niemcy) oraz z zespołem Capella Viridimontana. W roku 2013 wykonała jedną z partii solowych poematu symfonicznego „Harfy Papuszy” J. K. Pawluśkiewicza. Brała udział w nagraniach muzyki B. Chajdeckiego do seriali „Czas Honoru” i „Czas Honoru Powstanie” oraz fabularyzowanego filmu dokumentalnego „Baczyński”, filmu „Tiere” i filmu animowanego „LATO 2014” oraz kilku spektakli teatralnych. Wykonywała także partię sopranową w kantacie „Ad fontes” tegoż kompozytora. Współpracuje również z zespołem Cracow Singers, który w 2015r. wydał wspólnie ze Stanisławem Soyką płytę „SOYKA & Cracow Singers Shakespeare a cappella”,a w 2018r. z Agnieszką Budzińską-Bennett płytę „SUB URSAE – Under the Nordern Sky” z muzyką Wacława z Szamotuł. Od kilku lat bierze udział w Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie. Prowadzi działalność koncertową w kraju i za granicą (Hiszpania, Francja, Niemcy, Czechy, Litwa, Armenia). W swoim repertuarze posiada utwory od muzyki dawnej po współczesną. 

 

Dobromiła Lebiecka. Śpiewaczka urodzona w Krakowie, kontralt. Absolwentka Wydziału Wokalno- Aktorskiego Akademii Muzycznej w Katowicach, w klasie śpiewu solowego Feliksa Widery. Umiejętności wokalne doskonaliła pod okiem min. Anny Mikołajczyk, Elżbiety Towarnickiej. Debiutowała w 2004 roku w Operze Śląskiej w Bytomiu partią Safi w „Baronie Cygańskim” J. Straussa. W Wiedniu związana była z Instytutem „Janineum” wykonując głównie muzykę sakralną, oraz polski repertuar pieśniarski. W Polsce współtworzyła trio Musica Camerata Cracovia, a fascynacja kulturą hiszpańską i iberoamerykańską zaowocowała szeregiem projektów obejmujących wykonawstwo pieśni o tejże proweniencji. Od 2013 r. związana z Chórem Polskiego Radia, a od 2015 r. także z Filharmonią Krakowską. W 2017 r., w ramach XVII Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari partnerowała Małgorzacie Walewskiej i Arnoldowi Rutkowskiemu wykonując partię Lucii w operze „Cavelleria Rusticana” P. Mascagniego. W tym samym roku debiutowała jako śpiewaczka oratoryjna u boku Moniki Świostek i Jarosława Bręka partią altową w „Stabat Mater” K. Szymanowskiego. W 2019 r., pod batutą Jose Cura zaśpiewała partię drugiej siostry nowicjuszki w operze „Suor Angelica” G. Pucciniego na koncercie inaugurującym XIX Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari.

 

Paweł Fundament – tenor. Absolwent wydziału wokalnego Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie w klasie dr hab. Jacka Ozimkowskiego, następnie kontynuował naukę na wydziale wokalno – aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Agnieszki Monasterskiej. Dwukrotnie brał udział w seminariach organizowanych przez Internationale Bachakademie Stuttgart Helmutha Rillinga pod kierunkiem Lothara Odiniusa wykonując partie solowe w Mszy h-moll J.S. Bacha oraz w oratorium „Mesjasz” G.F Haendla w (w wersji W.A. Mozarta). Ponadto brał udział w kursach Heleny Łazarskiej, Ryszarda Karczykowskiego i Dariusza Grabowskiego.

Występował jako śpiewak kameralista Zespołu Madrygalistów Capelli Cracoviensis. Z zespołem tym dokonał wielu nagrań, a płyta „Offertoria et Communiones Totius Anni (1611)” Mikołaja Zieleńskiego otrzymała nagrodę Fryderyka 2009 w kategorii „Album Roku Muzyka Dawna i Barokowa”. Występuje jako solista w Operze Kameralnej w Krakowie. Związany również z Chórem Filharmonii Krakowskiej im. Karola Szymanowskiego, a także Chórem Polskiego Radia w Krakowie, z którym także wykonuje wiele partii kameralnych i solowych, dokonując wielu nagrań dla Polskiego Radia.

Wykonywał partię solową w „Siedmiu Bramach Jerozolimy” Krzysztofa Pendereckiego pod batutą kompozytora wraz z nagraniem płytowym dla firmy Dux. Występował również z Wiesławem Ochmanem oraz Mazowieckim Teatrem Muzycznym „Operetka” w Warszawie. Wykonał partię solową w „Harnasiach” Karola Szymanowskiego pod dyrekcją Tadeusza Strugały. Koncertował również z Orkiestrą Filharmoników Wiedeńskich pod dyrekcją Piotra Gładkiego.

 

Piotr Brajner Swoją przygodę ze śpiewem zaczął w 2005 roku w Chórze Canticum Iubilaeum z Limanowej. W 2012 roku ukończył studia na Akademii Muzycznej w Krakowie na wydziale wokalno-aktorskim. Brał udział w licznych kursach uznanych pedagogów. m.in. Evy Blahovej, Paula Esswooda, Ryszarda Karczykowskiego, Petera Tchaplika. W 2012 roku na deskach Opery Krakowskiej wystąpił jako Sarastro w Czarodziejskim Flecie W.A. Mozarta. W tym samym roku debiutował jako Don Alfonso w Cosi fan tutte.
Jest dwukrotnym laureatem stypendium Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso za szczególne osiągnięcia artystyczne.
Współpracuje z wieloma zespołami. m.in.: Chórem Polskiego Radia, Chórem Filharmonii Krakowskiej, Górecki Chamber Choir, Cracow Singers, Capella Cracoviensis, z którymi miał okazję występować pod dyrekcją najlepszych dyrygentów i brać udział w tworzeniu uznanych wydawnictw płytowych.

Fotografie wykonawców: Joanna Bąk/Kameny

Nie do podrobienia. Trio BASTARDA w akcji.

Opublikowane 11.06.2019 r.

Marek Krupecki sfotografował muzyków i muzykę.

19 maja 2019 w Sali Mieszczańskiej usłyszeliśmy i… zobaczyliśmy niezwykłe zjawisko artystyczne.

 

 раскрутка сайтов цена в ростове на донусинуслифтингadordsкдиникаdostoevsky war and peacecatdog.xyz

9 czerwca – BACH en trio

Opublikowane 31.05.2019 r.

W niedzielę, 9 czerwca, Towarzystwo Bachowskie zaprasza do wysłuchania dzieł swojego patrona w wykonaniu tria, prowadzonego przez wybitnego znawcę i wykonawcę dawnej muzyki protestanckiej, Marka Pilcha.

 

Sonata to forma muzyczna, która pojawiła się jako instrumentalna odpowiedź na utwór wokalny – kantatę. Z czasem wykształciła się w osobną formę, na jeden lub więcej instrumentów. Jej popularną postacią stała się sonata a tre (wł.), sonata triowa na dwa instrumenty solowe i basso continuo. Sonaty triowe były też pisane na organy (2 manuały i pedał). Przykładem może być 6 triowych sonat organowych, przypisywanych J.S. Bachowi (przynajmniej niektóre z nich są adaptacją sonat triowych na różne składy innych autorów).

 

Tytuł: Bach en trio

Wykonawcy: Izabela Kozak – skrzypce, Marta Korbel – skrzypce, Marek Pilch – klawesyn

Repertuar: sonaty triowe J. S. Bacha

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: niedziela, 9 czerwca 2019, godz. 17.00

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny

 

Program koncertu

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

 

Sonata na skrzypce i klawesyn obligato E-dur BWV 1016

(Adagio, Allegro, Adagio ma non tanto, Allegro)

Sinfonie trzygłosowe na klawesyn solo:

h-moll, G-dur, e-moll, c-moll

Sonata na skrzypce i klawesyn obligato c-moll BWV 1017

(Largo, Allegro, Adagio, Allegro)

Sinfonie trzygłosowe na klawesyn solo:

a-moll, D-dur, g-moll, A-dur

Sonata triowa na dwoje skrzypiec i Basso Continuo G-dur BWV 530 (transkrypcja sonaty organowej)

(Allegro, Largo, Allegro)

 

 

Nota biograficzna

Izabela Kozak

W 2010 roku ukończyła z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Krakowie, w klasie skrzypiec mgr Janusza Mrozika. Wielokrotnie brała udział w mistrzowskich kursach muzycznych, takich jak: Międzynarodowe Kursy mistrzowskie im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie, Europejskie Warsztaty Muzyczne w Kołobrzegu, Piła Master Class, IX Festiwal Ensemble im. Księżnej Daisy w Książu.

W 2015 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie adt dr hab. Szymona Krzeszowca. W marcu 2013 roku zdobyła II nagrodę oraz nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego na IX Uczelnianym Konkursie skrzypcowym „Witold Lutosławski in Memoriam”.

W latach 2007 – 2014 była koncertmistrzem „Archetti” Orkiestry Kameralnej miasta Jaworzna. W 2014 roku uczestniczyła w miesięcznych warsztatach orkiestrowych i kameralnych „Miami summer music festival”. Odbyła roczny staż artystyczny w klasie skrzypiec dr Jakuba Jakowicza na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Była uczestnikiem 4 edycji programu Akademia Sinfonii Varsovi, wraz z którą brała udział w festiwalu „La Folle Journe” w Nantes i Tokio oraz dwukrotnie odbyła tournée po Chinach i Korei. Ponadto od 2011 roku współpracuje z orkiestrą kameralną Aukso oraz Orkiestrą Muzyki Nowej. 

We wrześniu 2015 roku rozpoczęła pracę jako muzyk kameralista w Śląskiej Orkiestrze Kameralnej. W ubiegłym roku podjęła studia magisterskie w klasie skrzypiec barokowych dr Martyny Pastuszki co już zaowocowało współpracą z {oh!} Orkiestrą Historyczną oraz Wrocławską Orkiestrą Barokową. 

 

Marta Korbel 

urodzona w Tarnowskich Górach. W 2017 roku ukończyła studia magisterskie w klasie skrzypiec Akademii Muzycznej im. K.Szymanowskiego w Katowicach. W tym samym roku podjęła dalsze studia w klasie skrzypiec barokowych dr Martyny Pastuszki. Obecnie jest prowadzona przez mgra Adama Pastuszkę.

Od 2015 roku jest skrzypaczką w Archetti Orkiestrze Kameralnej Miasta Jaworzna. Współpracuje ze Śląską Orkiestrą Kameralną, grała również w orkiestrach Opery Śląskiej, Filharmonii Opolskiej, Aukso a także OH Orkiestrze Historycznej. Brała udział w projekcie I, Culture Orchestra 2016 jak i również w warsztatach i wykonaniu Johannes Passion wraz z Symphoniker Hamburg. Jest członkiem orkiestry Green Kore – stworzonej dla studentów muzyki dawnej. Uczestniczyła w lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez Zsolta – Tihamer Visontay, Rafała Zambrzyckiego – Payne, Konstantego Andrzeja Kulkę czy Rolanda Baldiniego. W marcu 2019 szkoliła swój warsztat na kursach muzyki francuskiej Academie Versailles w Pradze w klasie Stephanie Pfister.

 

Marek Pilch

Urodzony w Cieszynie. Studiował organy i klawesyn na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz jako stypendysta DAAD w Hochschule für Musik w Trossingen (Niemcy). W 1992 roku uzyskał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Gdańsku, a w 1997 roku był finalistą na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym (NDR) w Hamburgu. W latach 1998 – 2000 prowadził kursy interpretacji muzyki klawesynowej oraz realizacji basso continuo podczas Bohemia Festival w Kostelcu, w Republice Czeskiej. W latach 2000-2005 był organistą kościoła św. Krzysztofa we Wrocławiu. Współpracował z Polsko-Niemieckim Stowarzyszeniem na Rzecz Badań i Utrzymania Śląskich Organów (VEESO) oraz z Internationale Heinrich Schuetz Gesellschaft. W latach 2011-2013 wspólnie z Muzeum Historii Katowic prowadził cykl „Koncerty na zabytkowym fortepianie” poświęcony interpretacjom muzyki fortepianowej i kameralnej wykonywanej na fortepianie Ernsta Irmlera z roku 1860.

Marek Pilch występuje jako solista, kameralista oraz jako muzyk prowadzący projekty. Gra na historycznych instrumentach klawiszowych: organach, klawesynach i fortepianach historycznych. Współpracuje z zespołami muzyki dawnej (m.in. z Capellą Cracoviensis) oraz prowadzi własny zespół „Trio Brillante” wykonując muzykę przełomu klasycyzmu i romantyzmu na własnym fortepianie stołowym z XIX wieku.

Zajmuje się również działalnością naukową. Przedmiotem jego badań są zagadnienia związane z historycznymi praktykami wykonawczymi oraz chorał protestancki. Wynikiem tych zainteresowań są regularne publikacje w postaci artykułów naukowych lub popularnonaukowych, publikowanych głównie w „Notesie Muzycznym” – półroczniku Akademii Muzycznej w Łodzi. Na uwagę zasługuje przygotowanie (wraz z prof. Markiem Toporowskim) i wydanie pierwszej w Polsce publikacji dotyczącej historycznych systemów strojenia (Dawne temperacje. Podstawy akustyczne i praktyczne wykorzystanie, Katowice 2014).

W roku 2017 uzyskał tytuł doktora habilitowanego i objął funkcję kierownika Katedry Klawesynu i Historycznych Praktyk Wykonawczych na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W ramach tej funkcji prowadzi Akademicką Orkiestrę Barokową.оснастка убийца карасяudk.xyzmodern wedding attireоптимизация сайта интернет рекламаst petersburg russia visitRecom

W poszukiwaniu Piotra z Grudziądza – 19 maja 2019

Opublikowane 10.05.2019 r.

W niedzielę, 19 maja, usłyszymy zespół niezwykły – BASTARDA. Niedawno, podczas Festiwalu Muzyki Dawnej im. Piotra z Grudziądza, zagrał materiał ze swojej płyty “Promitat eterno” . Wykonał muzykę będącą interpretacją dzieł patrona festiwalu mieszając tradycję wykonawczą ze współczesnym podejściem. Instrumentarium wyznaczyło brzmienie, które uwypukliło kontemplacyjne walory muzyki Piotra Wilhelmiego z Grudziądza (1392-1480).

Ten muzyczny koncept spotkał się z zasłużenie entuzjastycznym odbiorem i recenzjami. Zagościł w radiowej „Dwójce”.

To oczywiste – nadszedł czas na występ przed publicznością Festiwalu Cichej Muzyki.

 

Tytuł: PAX ETERNA. W poszukiwaniu Piotra z Grudziądza.

 

 

Wykonawcy: BASTARDA, czyli Paweł Szamburski – klarnet, Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela, Michał Górczyński – kontrabas

Repertuar: muzyka Piotra z Grudziądza

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: niedziela, 19 maja 2019, godz. 17.00

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny

 

O Piotrze z Grudziądza: https://culture.pl/pl/tworca/piotr-z-grudziadza

O zespole Bastarda: Muzycy podjęli wątek muzyki średniowiecznej, a konkretnie pieśni i motetów Piotra Wilhelmiego z Grudziądza (1392 – ok. 1480) jednego z pierwszych kompozytorów tworzących na terenach Polski oraz Europy Środkowej i Wschodniej. Zespół powołany do życia przez klarnecistę Pawła Szamburskiego oraz wybitnych instrumentalistów – Tomasza Pokrzywińskiego na wiolonczeli oraz Michała Górczyńskiego na klarnecie kontrabasowym. Muzycy posiłkując się metodą “viola bastarda”, czyli swobodnych skoków między kolejnymi głosami pieśni, improwizując wokół średniowiecznych melodii – osiągnęli własny, oryginalny głos w interpretacji muzyki dawnej.

 

 

Unikalne brzmienie klarnetu kontrabasowego w połączeniu z wiolonczelą nadaje głęboki, medytacyjny charakter utworów oraz mocną podstawę harmoniczną i rytmiczną dla ekspozycji tematów Piotra z Grudziądza. Premiera płytowa debiutanckiego albumu “Promitat eterno” z gościnnym udziałem pianisty Marcina Maseckiego, wydana nakładem oficyny Lado ABC, odbyła się 22 października 2017 roku w Studio Polskiego Radia im. W. Szpilmana. (za: https://fpzg.pl/bastarda/)

 

 

 

 по номеручугунный посудкарповая палатка бупрограммы для накрутки вкrussian power outlet socketstravel guide russia