logo

22 grudnia nieubłaganie WIELKI to będzie FINAŁ

Opublikowane 08.12.2019 r.

Ostatni koncert festiwalu Towarzystwa Bachowskiego będzie stał pod znakiem kameralnej muzyki barokowej, która licznych i wiernych słuchaczy „cichej” muzyki wprowadzi w nastrój zbliżających się świąt. Nie obejdzie się bez podsumowań i podziękowań dla licznych przyjaciół Festiwalu, ale jak zwykle najważniejsza będzie muzyka w wykonaniu świetnych instrumentalistów. Dorota Zimna i Michael Schmidt – Cassdorff współpracują nie tylko jako wykładowcy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, ale prowadzą także Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej w Warszawie pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Wielki Finał IX Festiwalu Cichej Muzyki

 

 

Wykonawcy:

Michael Schmidt – Cassdorff – flet traverso

Dorota Zimna – klawesyn

W programie utwory kompozytorów:

Carl Philipp Emanuel Bach

Jacob Friedrich Kleinknecht

Louis-Antoine Dornel

George Philipp Telemann

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: niedziela, 22 grudnia 2019

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny

Informacje o wykonawcach:

Dorota Zimna, doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka (2015). Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie klawesynu prof. dr hab. Urszuli Bartkiewicz (dyplom z wyróżnieniem) i Podyplomowych Studiów Instrumentalistyki w tej samej uczelni. Od 2005 jest wykładowcą (obecnie na stanowisku adiunkta) w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
Uczestniczyła w klawesynowych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Christine Schornsheim, Nicolasa Parle’a, Marka Krolla oraz w kursach dla zespołów muzyki dawnej.
W latach 2004-2005 była koordynatorem projektu naukowo-badawczego Zapomniane dziedzictwo, mającego na celu digitalizację i rekonstrukcję zapomnianych dzieł znajdujących się  polskich archiwach kościelnych. W 2008 uczestniczyła w pracach nad publikacją nutową „Polska muzyka klawiszowa”. W 2016 roku ukazała się książka jej autorstwa pt. „Wariantywność obsady w twórczości instrumentalnej François Couperina. Obsada a brzmienie utworu” wraz z płytą „François Couperin – compositeur royal”.
Była wykładowcą oraz członkiem biura organizacyjnego dziesięciu edycji Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie oraz pięciu edycji Dni Muzyki Dawnej w Bydgoszczy. Jest współzałożycielką oraz członkiem zarządu Stowarzyszenia Akademia Muzyki Dawnej.
Występuje jako solistka i kameralistka. Brała udział w koncertach w Polsce, Niemczech, Włoszech, Belgii i na Ukrainie. Od 2009 koncertuje z zespołem Laboratoire de la Musique, z którym zdobyła III Nagrodę w V Międzynarodowym Konkursie im. Maurizio Pratoli w L’Aquila (Włochy 2015), I Nagrodę w konkursie odbywającym się podczas XII Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy (2011) oraz II nagrodę i Nagrodę Publiczności w XI Międzynarodowym Konkursie im. Biagio Mariniego w Neuburgu nad Dunajem (Niemcy 2010). Współpracuje z kilkoma orkiestrami, w tym regularnie z orkiestrą kameralną Filharmonii Pomorskiej – Capellą Bydgostiensis.

 

Michael Schmidt-Casdorff – flet / flet traverso ​(Essen, Bydgoszcz)

Studiował flet współczesny oraz flet traverso w klasie Konrada Hüntelera w Hochschule für Musik w Detmold (wydział w Münster). Jest pierwszym flecistą Orkiestry XVIII Wieku Fransa Brüggena, BalthasarNeumannEnsemble pod dyr. Thomasa Hengelbrocka oraz Neue Düsseldorfer Hofmusik. Był wielokrotnie zapraszany przez Alice i Nikolausa Harnoncourt do realizacji projektów z Concentus Musicus Wien. Jest wykładowcą kursów mistrzowskich w zakresie gry na flecie traverso oraz wykonawstwa muzyki kameralnej (m.in. w Bazylei, Warszawie, Karlsruhe, Salzburgu, Düsseldorfie, Neuburgu nad Dunajem). W latach 2003-2008 prowadził klasę fletu traverso w Hochschule für Musik und Theater München. Obecnie jest wykładowcą Folkwang Universität der Künste Essen. Od 2009 roku prowadzi klasę fletu traverso w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Opracował program oraz był jurorem Ogólnopolskich Przesłuchań CEA Uczniów Klas Instrumentów Historycznych.

Tłumnie na naszej Champs-Elysées – FOTORELACJA Marka Krupeckiego

Opublikowane 25.11.2019 r.

Efektowny, zróżnicowany i zagrany z werwą repertuar. Pełna widownia + dostawki. Czegóż chcieć więcej?

Dziękujemy Państwu za wspólne słuchanie.

Francja na wyciągnięcie ręki – FOTORELACJA Marka Krupeckiego

Opublikowane 16.11.2019 r.

W październiku wystarczyło nieco wyobraźni, aby poczuć się uczestnikiem balu na francuskim dworze. Uwiecznił: Marek Krupecki

Gomółka i reszta świata • FOTORELACJA Marka Krupeckiego

Opublikowane 07.11.2019 r.

To było 22 września 2019.

Piękny koncert, kunszt wykonawców i skupienie widowni.

Zdjęcia pana Marka Krupeckiego.

17 listopada będziemy na Champs-Elysées

Opublikowane 05.11.2019 r.

W listopadowej odsłonie Festiwal Cichej Muzyki pozostaje we Francji i zaprasza słuchaczy na muzyczny spacer po Polach Elizejskich. W świat dawnego Paryża zaprowadzi nas trio: Justyna Młynarczyk – viola da gamba, Piotr Młynarczyk – viola da gamba i Maurycy Raczyński na klawesynie. Mimo jesiennej pory i historycznego brzmienia dawnych francuskich mistrzów przekonamy się, że ludzie i klimat takich miejsc niewiele się zmieniają.

 

Aux Champs-Elysées”

 

 

Wykonawcy:

Justyna Młynarczyk – viola da gamba,

Piotr Młynarczyk – viola da gamba,

Maurycy Raczyński – klawesyn

Repertuar:
• Monsieur de Sainte-Colombe (ca. 1630 – ca. 1701) – Concert à deux violes esgales „Tombeau les Regrets”,

• Manuskrypt z Bauyn – Pièces de clavecin,

Marin Marais (1656 – 1728) – Suite en Sol majeur à deux violes et basso continuo – Premier Livre de Pièces de viole
Słowo: Jakub Burzyński
Termin: 17 listopada 2019, godz. 17.00
Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu
Wstęp wolny
Informacje o wykonawcach:
Justyna Młynarczyk. Gambistka oraz pedagog. Współzałożycielka tria viol da gamba Gambasada, członek {oh!} Orkiestry Historycznej, wykładowca Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, twórca klasy violi da gamba w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. w Katowicach. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie wiolonczeli Piotra Janosika oraz Conservatoire de Musique w Grenoble (Francja) w klasie violi da gamba Christine Plubeau i Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie violi da gamba Marcina Zalewskiego. Ukończyła także Szkołę Aktorską Lart Studio w Krakowie. Współpracuje z zespołami takimi jak: Capella Cracoviensis, Ars Cantus, Ensemble Hildebrandt 1719, Harmonia Sacra, Extempore, Filatura di Musica, Consortium Sedinum. Wraz z mężem Piotrem tworzy duet viol da gamba.

Piotr Młynarczyk ukończył PSM w Częstochowie w klasie wiolonczeli Siergieja Rysanova. W 2009 roku rozpoczął studia w klasie violi da gamba Kazimierza Pyzika w Akademii Muzycznej w Poznaniu. W 2015 roku ukończył studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie violi da gamba Justyny Krusz. Swoje umiejętności rozwijał także na kursach i warsztatach u takich pedagogów jak: Guido Balestracci, Bruno Cocset, Mauro Valli, Markus Mollenbeck, Alison McGillivray. Współpracował z zespołami muzyki dawnej takimi jak: Gambasada, Capella Cracoviensis, Floripari, Harmonia Sacra, Gradus ad Parnassum, Senza Battuta, Konfraternia Caper Lubliniensis. Jako pedagog współpracuje z dziecięcym zespołem Scholares Minores Pro Musica Antiqua w Poniatowej. Jest miłośnikiem twórczości Zdzisława Beksińskiego i Stanisława

Maurycy Raczyński – klawesynista; w roku 2015 ukończył z wyróżnieniem
studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie klawesynu prof. Marka Toporowskiego, a następnie, w roku 2017 studia w Conservatoire à rayonnement régional de Versailles (Francja) w klasie Blandine Rannou (Prix de Perfectionnement z wyróżnieniem); stypendysta programu Erasmus, dzięki któremu odbył w roku 2014 studia w Conservatoire Nationale Supèrieur de Musique et Danse w Lyonie (Francja) w klasie Jean-Marc Aymesa; w 2015 roku został laureatem XV Międzynarodowego Konkursu Klawesynowego Gianni Gambi w Pesaro (Włochy); w lipcu 2018 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Christa Bach-Marschall na Międzynarodowym Konkursie
Bachowskim w Lipsku (Niemcy).