logo

Pozytyw + saksofon ≈ Bach

Opublikowane 12.11.2018 r.

Władysław Kosendiak i Marcin Armański zagrali w ostatnia niedzielę listopada impresje na tematy bachowskie i jemu współczesne. Na zdjęciach autorstwa Marka Krupeckiego wyglądało to tak.

28 października ZAPRASZAMY NA CHWILĘ muzycznej nieskończoności.

Opublikowane 20.10.2018 r.

Tak zapewne odczytamy muzyczne przesłanie artystów kierowane do nas za pośrednictwem nietypowego zestawienia instrumentów.

Władysław Kosendiak zaprosi publiczność na bardzo osobiste wydarzenie, bowiem repertuar będzie się składał z utworów dla niego, z różnych względów, ważnych czy też od dłuższego czasu towarzyszących mu na artystycznej drodze. Słowem i muzyką opowie czym żyje i jak wygląda jego muzyczna wędrówka, którą kontynuuje już od ponad trzydziestu lat. Różnorodność gatunków muzycznych i stylistyk jakimi może posługiwać się saksofonista, daje mu duże możliwości w podróżowaniu po świecie muzyki. Najważniejszy jest jednak moment spotkania z publicznością – osobiste zaproszenie do swojego świata. Muzycznego wsparcia udzieli mu Marcin Armański, wieloletni kantor Kościoła Pokoju w Świdnicy, który zagra na pozytywie.

VIII Festiwal Cichej Muzyki

Tytuł: Bach to infinity

 

 

Wykonawcy: Władysław Kosendiak – saksofony, Marcin Armański – pozytyw

Repertuar: J. S. Bach i jemu współcześni – impresje

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: niedziela, 28 października 2018, godz. 17.00

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu (Muzeum Okręgowe)

Wstęp wolny.

 

Władysław Kosendiak – muzyk, pedagog. Gra na saksofonach: basowym, barytonowym, tenorowym, altowym i sopranowym. Jako solista współpracuje z Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu, Filharmonią Opolską oraz Filharmonią im. W. Lutosławskiego we Wrocławiu. Współpracował również z Operą Wrocławską. Z orkiestrą Auxo nagrał Pasję wg św. Marka, skomponowaną przez Pawła Mykietyna (CD otrzymało nominację do nagrody muzycznej Fryderyki). Koncertował w ramach licznych festiwali m.in. Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Musica Polonica Nova. Uczy w klasie saksofonu w PSM II st. we Wrocławiu oraz ZSM w Wałbrzychu. W 2009 r. założył SAXARTE Quartet, w którym na saksofonie tenorowym gra w towarzystwie Karoliny Pernal, Karola Goli i Piotra Szweca. Od wielu lat gra również na cynku.

 

Marcin Armański naukę gry na organach rozpoczął pod kierunkiem Ks. Zbigniewa Rogali, następnie kształcił się w Salezjańskim Liceum Muzycznym w Lutomiersku . W 2007 roku uzyskał tytuł magistra sztuki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, gdzie studiował organy w klasie profesora Juliana Gembalskiego i Zygmunta Antonika.

Jako koncertujący organista występuje w kraju i za granicą, m.in.: w Niemczech, Belgii, Szwecji, Finlandii, Czechach i Słowacji. W 2011 roku zagrał specjalny koncert podczas wizyty szwedzkiej pary królewskiej w Świdnicy.  Jest organizatorem życia muzycznego na Dolnym Śląsku, od wielu lat prowadzi festiwale organowe m.in w Jeleniej Górze , Karpaczu, Kaczorowie, Bolkowie. Ma na swoim koncie liczne nagrania dla Radia i Telewizji ( w tym także dla telewizji amerykańskiej i japońskiej).

Od 2006 związany jest ze Świdnicą na Dolnym Śląsku. W latach 2006 -2015  pełnił  funkcję kantora Kościoła Pokoju w Świdnicy. Był również odpowiedzialny za muzykę w Kościele Ewangelicko- Reformowanym we Wrocławiu. Jako pedagog związany jest z Państwową Szkołą Muzyczną I i II stopnia w Świdnicy oraz z Diecezjalnym Studium Organistowskim.

W 2016 roku zapoczątkował autorki projekt edukacyjny pod nazwą „Ogólnopolskie Warsztaty dla Organistów i Muzyków Kościelnych”, który prowadzony jest regularnie pod patronatem Synodalnej Komisji ds. Liturgii i Muzyki Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego w Polsce.

Zajmuje się organmistrzostwem- rekonstrukcjami historycznych instrumentów klawiszowych.

Za: http://cdmo.art.pl/

Pożar ugaszony. Oto zdjęcia.

Opublikowane 27.09.2018 r.

Kaskadę dźwięków przy pełnej sali (Dziękujemy!) wydobyła z kameralnego instrumentu DOROTA ZIMNA.

Sfotografował: Marek Krupecki

Bo wirtuoz robi co chce ♦ POŻAR NUT ♦ 23 września o godzinie 17-tej

Opublikowane 07.09.2018 r.

Francuski styl w muzyce barokowej oznacza szczególne zamiłowanie twórców do ornamentacji linii melodycznej, komplikowania narracji i brzmień. Ta skłonność wymusza wirtuozerię. Tym tropem podąża Dorota Zimna, klawesynistka, pedagog, muzyk. I czyni to z pasją.


VIII Festiwal Cichej Muzyki

Tytuł: POŻAR NUT. Klawesyn dla zaawansowanych.

Repertuar: francuscy wirtuozi muzyki dawnej

Wykonawca: Dorota Zimna – klawesyn

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: niedziela, 23 września, godz. 17.00

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny.

Dorota Zimna, ceniona i nagradzana klawesynistka oraz badaczka muzyki dawnej, zaprezentuje utwory głównie francuskich wirtuozów XVII i XVIII wieku. Wybrała je, bo „łączy te utwory wirtuozostwo i swoboda, improwizacyjność.”

DOROTA ZIMNA, doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka (2015). Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie klawesynu prof. dr hab. Urszuli Bartkiewicz (dyplom z wyróżnieniem) i Podyplomowych Studiów Instrumentalistyki w tej samej uczelni. Od 2005 jest wykładowcą w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
Uczestniczyła w klawesynowych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez
Christine Schornsheim, Nicolasa Parle’a, Marka Krolla, Liliannę Stawarz, Monikę Raczyńską oraz w licznych kursach dla zespołów muzyki dawnej
W latach 2004-2005 była koordynatorem projektu naukowo-badawczego Zapomniane dziedzictwo, mającego na celu digitalizację i rekonstrukcję zapomnianych dzieł znajdujących się w polskich archiwach kościelnych. W 2008 roku uczestniczyła w pracach nad publikacją nutową Polska muzyka klawiszowa. Z Wydawnictwa Józefa Elsnera, na klawesyn lub fortepian pod redakcją Urszuli Bartkiewicz. W 2016 roku ukazała się jej książka Wariantywność Obsady w twórczości instrumentalnej François Couperina. Obsada a brzmienie utworu, wraz z płytą François Couperin – Compositeur Royal. Jako członek zespołu Intemperata nagrała utwory A. Jarzębskiego, M. Mielczewskiego, S.S. Szarzyńskiego, które znalazły się na płycie Gościniec/Alta Via wydanej w 2018 roku.
Występuje jako solistka i kameralistka. Brała udział w koncertach w Polsce, Niemczech, Włoszech, Belgii i na Ukrainie. Od 2009 roku koncertuje z zespołem Laboratoire de la Musique, z którym zdobyła III Nagrodę w V Międzynarodowym Konkursie im. Maurizio Pratoli w L’Aquila (Włochy 2015), I Nagrodę w konkursie odbywającym się podczas XII Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy (2011) oraz II nagrodę i Nagrodę Publiczności w XI Międzynarodowym Konkursie im. Biagio Mariniego w Neuburgu nad Dunajem (Niemcy 2010). Współpracuje z wieloma zespołami i orkiestrami, m.in. z zespołem Intemperata oraz orkiestrą kameralną Capella Bydgostiensis.
Jest wykładowcą oraz członkiem biura organizacyjnego Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie i Dni Muzyki Dawnej w Bydgoszczy, klawesynistą-korepetytorem Internationale Sommerakademie für Alte Musik w Benrath (Niemcy), od 2018 roku prezesem stowarzyszenia Akademia Muzyki Dawnej.


PROGRAM

Louis-Nicolas Clérambault (1676-1749) – 1er Livre de pièces de clavecin: Prélude c-mineur
Giovanni Benedetto Platti (1697-1763) – Sonata c-moll IP 109, op.4 nr 2 Fantasia. Allegro, Adagio, Allegro, Allegro
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788) – Fantasia C-dur Wq 59/6, H.284
Clérambault, Louis-Nicolas (1676-1749) – 1er Livre de pièces de clavecin: Prélude C-majeur
Joseph-Nicolas-Pancrace Royer (1705-1755) – 1er Livre de pièces de clavecin: La Marche des Scythes c-mineur
Wilhelm Friedemann Bach (1710-1784) – Fantasia c-moll F.21

 

Wiosenny recytatyw Jakuba Burzyńskiego

Opublikowane 06.09.2018 r.

W niedzielę, 23 września 2018 po raz pierwszy spotkamy się po wakacjach na kolejnym koncercie VIII Festiwalu Cichej Muzyki.

Ale najpierw wspomnienie majowego recytatywu Jakuba Burzyńskiego, którego dotąd nie podejrzewaliśmy o zamiłowanie do horroru.

Zarejestrował p. Marek Krupecki.