logo

22 grudnia nieubłaganie WIELKI to będzie FINAŁ

Ostatni koncert festiwalu Towarzystwa Bachowskiego będzie stał pod znakiem kameralnej muzyki barokowej, która licznych i wiernych słuchaczy „cichej” muzyki wprowadzi w nastrój zbliżających się świąt. Nie obejdzie się bez podsumowań i podziękowań dla licznych przyjaciół Festiwalu, ale jak zwykle najważniejsza będzie muzyka w wykonaniu świetnych instrumentalistów. Dorota Zimna i Michael Schmidt – Casdorff współpracują nie tylko jako wykładowcy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, ale prowadzą także Letnie Kursy Metodyczne Muzyki Dawnej w Warszawie pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Wielki Finał IX Festiwalu Cichej Muzyki

 

 

Wykonawcy:

Michael Schmidt – Casdorff – flet traverso

Dorota Zimna – klawesyn

W programie utwory kompozytorów:

Carl Philipp Emanuel Bach

Jacob Friedrich Kleinknecht

Louis-Antoine Dornel

George Philipp Telemann

Słowo: Jakub Burzyński

Termin: niedziela, 22 grudnia 2019

Miejsce: Sala Mieszczańska Ratusza Staromiejskiego w Toruniu

Wstęp wolny

Informacje o wykonawcach:

Dorota Zimna, doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka (2015). Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie klawesynu prof. dr hab. Urszuli Bartkiewicz (dyplom z wyróżnieniem) i Podyplomowych Studiów Instrumentalistyki w tej samej uczelni. Od 2005 jest wykładowcą (obecnie na stanowisku adiunkta) w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
Uczestniczyła w klawesynowych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Christine Schornsheim, Nicolasa Parle’a, Marka Krolla oraz w kursach dla zespołów muzyki dawnej.
W latach 2004-2005 była koordynatorem projektu naukowo-badawczego Zapomniane dziedzictwo, mającego na celu digitalizację i rekonstrukcję zapomnianych dzieł znajdujących się  polskich archiwach kościelnych. W 2008 uczestniczyła w pracach nad publikacją nutową „Polska muzyka klawiszowa”. W 2016 roku ukazała się książka jej autorstwa pt. „Wariantywność obsady w twórczości instrumentalnej François Couperina. Obsada a brzmienie utworu” wraz z płytą „François Couperin – compositeur royal”.
Była wykładowcą oraz członkiem biura organizacyjnego dziesięciu edycji Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie oraz pięciu edycji Dni Muzyki Dawnej w Bydgoszczy. Jest współzałożycielką oraz członkiem zarządu Stowarzyszenia Akademia Muzyki Dawnej.
Występuje jako solistka i kameralistka. Brała udział w koncertach w Polsce, Niemczech, Włoszech, Belgii i na Ukrainie. Od 2009 koncertuje z zespołem Laboratoire de la Musique, z którym zdobyła III Nagrodę w V Międzynarodowym Konkursie im. Maurizio Pratoli w L’Aquila (Włochy 2015), I Nagrodę w konkursie odbywającym się podczas XII Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy (2011) oraz II nagrodę i Nagrodę Publiczności w XI Międzynarodowym Konkursie im. Biagio Mariniego w Neuburgu nad Dunajem (Niemcy 2010). Współpracuje z kilkoma orkiestrami, w tym regularnie z orkiestrą kameralną Filharmonii Pomorskiej – Capellą Bydgostiensis.

 

Michael Schmidt-Casdorff – flet / flet traverso ​(Essen, Bydgoszcz)

Studiował flet współczesny oraz flet traverso w klasie Konrada Hüntelera w Hochschule für Musik w Detmold (wydział w Münster). Jest pierwszym flecistą Orkiestry XVIII Wieku Fransa Brüggena, BalthasarNeumannEnsemble pod dyr. Thomasa Hengelbrocka oraz Neue Düsseldorfer Hofmusik. Był wielokrotnie zapraszany przez Alice i Nikolausa Harnoncourt do realizacji projektów z Concentus Musicus Wien. Jest wykładowcą kursów mistrzowskich w zakresie gry na flecie traverso oraz wykonawstwa muzyki kameralnej (m.in. w Bazylei, Warszawie, Karlsruhe, Salzburgu, Düsseldorfie, Neuburgu nad Dunajem). W latach 2003-2008 prowadził klasę fletu traverso w Hochschule für Musik und Theater München. Obecnie jest wykładowcą Folkwang Universität der Künste Essen. Od 2009 roku prowadzi klasę fletu traverso w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Opracował program oraz był jurorem Ogólnopolskich Przesłuchań CEA Uczniów Klas Instrumentów Historycznych.