logo

26 maja ♦ NA CZTERY RĘCE

 Dorota Zimna i Krzysztof Garstka

zagrają na klawesynie dla Towarzystwa i naszych słuchaczy

w niedzielę, 26 maja 2013 o godz. 17.00

w Kamienicy Pod Gwiazdą (Muzeum Okręgowe) w Toruniu.

Słowo: Jakub Burzyński

Usłyszymy utwory Johanna Christiana Bacha, François Couperina, Johanna Baptisty Vanhala, Wolfganga Amadeusa Mozarta wykonane solo i w duecie.

Wstęp wolny.

Poniżej informacje nt. wykonawców.

Dorota Zimna w 2005r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie klawesynu prof. Urszuli Bartkiewicz, następnie Podyplomowe Studium Instrumentalistyki w tej samej uczelni. W 2010 roku została przyjęta na Studia Doktoranckie w AM w Bydgoszczy.
Uczestniczyła w klawesynowych kursach mistrzowskich prowadzonych przez Ch. Schornsheim, N. Parle’a, A. Böttichera, M. Krolla, L. Stawarz, A. Ratkowską, oraz w kursach dla zespołów muzyki dawnej prowadzonych m.in. przez M. Schmidt–Casdorffa, P. Pandolfo, W. Cartera, J. Gover. Była koordynatorem projektu naukowo-badawczego Zapomniane dziedzictwo, współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej. Projekt, mający na celu digitalizację i rekonstrukcję zapomnianych dzieł znajdujących się w polskich archiwach kościelnych, w 2005r. został nominowany do Nagrody Naukowej Prezydenta Miasta Bydgoszczy.
W 2008r. uczestniczyła w pracach nad publikacją nutową Polska muzyka klawiszowa.
Od 2005 roku jest wykładowcą w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2007 r. jest wykładowcą oraz członkiem biura organizacyjnego Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej odbywających się początkowo w Bydgoszczy, obecnie w Warszawie. W roku 2012 była również wykładowcą X Forum Muzyki Dawnej na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Dorota Zimna występuje jako solistka i kameralistka. Brała udział w koncertach
w Polsce oraz Niemczech. Od 2009r. koncertuje z zespołem Laboratoire de la Musique, z którym zdobyła nagrody w międzynarodowych konkursach dla zespołów muzyki dawnej: I nagrodę w konkursie odbywającym się podczas XII Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy (lipiec 2011r.), II nagrodę oraz Nagrodę Publiczności w 11. Międzynarodowym Konkursie im. Biagio Mariniego w Neuburgu nad Dunajem (Niemcy, sierpień 2010 r.).
Do ważniejszych osiągnięć artystycznych Doroty Zimnej należą m.in.: koncert Bach na 1, 2, 3, i 4 klawesyny z Kwartetem Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, współpraca z Paulem Esswoodem przy realizacji Mesjasza G.F. Haendla oraz opery H. Purcella Dydona i Eneasz, cykle koncertów z zespołem Laboratoire de la Musique w ramach projektu Ochrona Dziedzictwa Kulturowego Województwa Kujawsko – Pomorskiego (2010, 2011, 2012r.) oraz Alte Musique-Junge Energie (Niemcy, 2010r.). Wielokrotnie występowała w ramach Bydgoskich Wtorków Muzycznych i Czwartków Organowych, Koncertów Pałacowych w Lubostroniu, cyklu Akademia w Zabytkach Bydgoszczy; ma na swoim koncie również występy w ramach tak renomowanych festiwali jak Dni Bachowskie w Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Bachowski w Świdnicy, Europa-Toruń, Muzyka i Architektura, Gliwicki Festiwal Bachowski, Radomskie Wieczory Organowe, Akademia Cichej Muzyki, Jasnogórskie Wieczory Organowe.

 

Krzysztof Garstka z wyróżnieniem ukończył studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie klawesynu prof. Leszka Kędrackiego oraz prof. Aliny Ratkowskiej.
W 2007 odbył tourne z orkiestrą Sinfonia Varsovia jako realizator partii basso continuo (Niemcy, Włochy).
W roku 2008 wykonywał partie b.c. w operze „L’amante di Tutte” Baltazara Galuppiego, która została wystawiona na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej.
W 2009 roku odbył półroczne studia w Universität für Musik und darstellende Kunst w Graz w klasie klawesynu prof. Evy Marii Pollerus i Michaela Hell w ramach stypendium Erasmus-Socrates.
W grudniu 2009 r. otrzymał I nagrodę na I Ogólnopolskim Akademickim Konkursie Klawesynowym w Poznaniu. Swoje umiejętności doskonalił na licznych międzynarodowych kursach muzyki dawnej m.in. u J. Christensena, M. Spaans, A. Ratkowskiej, L. Kędrackiego, L. Stawarz, N. Parle’a, U. Bartkiewicz.
W roku 2011 został półfinalistą europejskiego konkursu Unii Radiowej New Talent.
W roku 2012 rozpoczął studia w Scholi Cantorum Basiliensis w klasie klawesynu prof. Andrei Marcona.
Od roku 2010 jest wykładowcą na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina oraz jest akompaniatorem w klasie śpiewu prof. Artura Stefanowicza. Ponadto koncertuje jako solista i kameralista na terenie całej Polski jak i Europy.